Вхід

Пішохідні екскурсії [32]
Сплави, рафтинг [0]
Наше опитування
Коли у Вас є час на відпочинок?
Всього відповідей: 172
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2011 » Лютий » 18 » На гору Смотрич 1894м з села Дземброні
18:05
На гору Смотрич 1894м з села Дземброні

Вихідний пункт - устя потоку Дземброня до Черемошу. Довжина траси 9 км (1 варіант), або 11 км (2 варіант), вертикальний підйом 1170 м. Перші 3 км дороги від Черемошу на пів­денний захід і захід вузькою долиною вздовж потоку Дземброня можна проїхати автомобіль­ним транспортом. Тут долина розширюється, з'являються хати села Дземброня*, зліва устя потоку Скорушного. Переходимо його мости­ком і починаємо підйом доріжкою, яка веде вгору хребтом по лівому боці Скорушного, в напрямку на південний захід. Після 3 км від початку підйому під стрімким схилом північ­ного наріжника Смотрича приходимо до вели­кої стаї для худоби. Минаємо її і слабо поміт­ною стежкою досить стрімко угору виходимо на цей наріжник, після чого нахил стежки стає лагіднішим. Далі стежка весь час веде в південно-західному напрямку серед невеликих заростів жерепу, час від часу обходить групи скель фантастичних форм, що зустрічаються на хребті. Каменів стає все більше, а сама вершина Смотрича повністю кам'яниста. Це був перший, коротший, але важчий ва­ріант виходу на Смотрич. Другий, більш лег­кий маршрут передбачає початок виходу з місця, віддаленого на 2,5 км вище устя Ско­рушного в Дземброню. Тут у вилці, створеній потоком Дземброня і його правосторонньою притокою, що тече з-під Смотрича, почина­ється плай, який спершу лагідно, відтак до­сить стрімко виводить нас слабо залісеним хребтом на північно-західний наріжник Смот­рича. Далі йдемо по відкритому терені, відповідно лінією хребта, поступово змінюючи напрямок на південний, пізніше на східний, і виходимо на західний край Смотрича, так званий Вухатий Камінь. По дорозі зустрічаємо групи скель, які місцеве населення називає "церквами". Звідти до вершини біля 0,5 км. Краєвиди з вершини Смотрича в західному напрямку майже такі, як з Попа Йвана, ве­личезний масив якого засланяє собою інші краєвиди на південь. Серед безлічі гір на схо­ді і південному сході виділяються близькі пра­вильної форми Стайки. На півночі добре вид­но село Дземброню. Сходити вниз найпростіше однією з доріг виходу. Можна теж сходити через сідло між Смотричем і головним хребтом Чорногори (майже 1,5 км на захід від вершини). Тут зійти  направо  вниз  до джерельних  потоків зійти направо вниз до джерельних потоків Дземброні і далі, великою дугою, спершу вздовж річки Дземброня, потім хребтом на лівому боці її зійти в горішню частину села Дземброня. Дорога ця довша, зате вона дозво­ляє ознайомитися з цією цікавою долиною під Менчулем.

Категорія: Пішохідні екскурсії | Переглядів: 1044 | Додав: Lubomir | Теги: гора Смотрич 1894м | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.